Velikonoční výlet do Berouna

16.03.2024

Velikonoční výlet do Berouna za medvědy z Večerníčku

Naše sokolská jednota se pro letošní velikonoční pátek rozhodla vyrazit do Berouna za posledním méďou ze známého Večerníčka. Tento nenáročný výlet je vhodný zejména pro menší děti, neboť svou délkou ani trasou není náročný a děti si na něm užijí hřiště, rozhlednu na Městské hoře, a hlavně nezapomenutelného méďu z večerníčku Václava Chaloupka – Kubu (Vojta bohužel v roce 2016 zemřel a Matěj v roce 2023 ☹). Výlet začínáme u vlakového nádraží v Berouně, před kterým je hned naše první zastávka na menším hřišti přímo před budovou nádraží. Na doplnění energie jsem pro děti připravil svačinku (rohlík šunka a sýr, hodně zeleniny a nějaké ovoce). Odtud pokračujeme po chodníku po lávce přes řeku směrem do centra. Míjíme zbytky městských hradeb, také vstup do Muzea Českého krasu a vcházíme na náměstí. Zde zahneme vlevo a vydáváme se směrem k Plzeňské bráně, kterou procházíme a pokračujeme přes křižovatku stále rovně (cesta je značena šipkami na Medvědárium). Zhruba po 100 metrech od křižovatky, naproti obchodu Billa vede mezi domy nenápadná ulička – vypadá, jako když vcházíte do dvora domu. A tudy pokračuje naše cesta. O několik metrů dále již vidíme schody a začátek lesa na Městské hoře. Vydáváme se po cestě vpravo, která nás mírným stoupáním dovede přímo pod venkovní Městský tobogán (děti vydrží jen u něj😊) na rozcestí k rodinným domům, kde odbočujeme doleva. Asi po 50 metrech docházíme ke schodišti vpravo, po kterém stoupáme vzhůru, a to už před sebou vidíme první atrakce velkého neoploceného dětského hřiště. Hřiště bezprostředně sousedí s výběhem Medvědária, takže přímo přes drátěný plot můžeme sledovat medvěda v jeho výběhu. Je zde i stánek s občerstvením – pití, palačinky, (výborná káva) také mobilní WC. Po vydovádění na hřišti a prohlídce Medvědária se vydáváme od hřiště asfaltovou cestou vlevo do prudkého kopce na vrchol Městské hory. Rozhledna je již odsud mezi stromy viditelná. Vystoupáme po několika málo schodech k patě samotné vyhlídkové věže, platíme symbolické vstupné (dospělí 12 Kč a děti 6 Kč) a již můžeme po betonových schodech vystoupat až na ochoz rozhledny, odkud je krásný rozhled na město Beroun a také na krásnou přírodu, lesy a kopce, které toto město obklopují.

Z rozhledny pak pokračujeme přes náměstí (rád bych poděkoval paní starostce obce Kamenný Újezd za nákup pohlednic pro děti jako památku z výletu) do krytého bazénu, kde jsme s dětmi zůstali zhruba tři hodiny.